Exploitatie
Het exploiteren van foodtrucks doen wij uitsluitend in samenwerking met bedrijven die vegan producten aan de consument willen brengen door middel van evenementen. Heeft uw bedrijf deze wens? Dan bouwen wij de foodtruck en nemen wij alles uit handen. Wij regelen de evenementen, de goederen, het personeel en al het andere wat hierbij komt kijken. Om deze exploitatie op te starten maken wij gebruik van het volgende stappenplan.
1
Businessconcept en marktonderzoek
Voor het opstarten van een foodtruck is het essentieel om een helder concept te bedenken, inclusief het type gerechten. Het is van belang deze informatie met ons te delen waarna wij ons marktonderzoek doen om de vraag naar uw culinaire aanbod te begrijpen. Het analyseren van de concurrentie helpt bij het identificeren van unieke kenmerken die jouw foodtruck onderscheiden in de bruisende eetmarkt.
2
Zakelijke planning en budgettering
Om een foodtruckbedrijf succesvol te lanceren, is het noodzakelijk om een businessplan te lanceren waarin bedrijfsdoelstellingen, financiële voorspellingen, operationele plannen en marketingstrategieën zijn opgenomen. Daarnaast wordt het budget bepaald dat alle benodigde middelen dekt, zoals de aanschaf van het voertuig, uitrusting, vergunningen, ingrediënten en personeelskosten, om een vlotte start en exploitatie te waarborgen.
3
Juridische en regelgevende stappen:
Voordat de exploitatie van start gaat is het van groot belang om op juridisch gebied op één lijn te zitten. Onderwerpen zoals hoe de bedrijfsvoering tussen beide partijen eruit komt te zien komt in deze stap aan bod. Daarnaast wordt er tijdens deze stap gekeken naar de benodigde regelgevende stappen. Welke protocollen moeten er opgesteld worden? Zijn er vergunningen nodig?
4
Uitrusting en voertuigvoorbereiding
Tijdens deze stap worden de eisen van de foodtruck in kaart gebracht, een foodtruck gekocht en omgebouwd tot het gewenste resultaat.
5
Marketing en promotie
Om de foodtruck tot een succes te brengen is het belangrijk om een krachtig merk en visuele identiteit te ontwikkelen, inclusief een aantrekkelijk logo en truckontwerp. Daarnaast is een sterke online aanwezigheid essentieel. We maken een plan om social media te gebruiken als promotietool en brainstormen over andere marketingstrategieën.